Δημήτρης Οικονόμου: Parking – Κυκλοφοριακό στο Κόκκινο!!!

0
72

Parking – Κυκλοφοριακό στο Κόκκινο!!!

Υπάρχουν πολλές γειτονιές στην πόλη μας που μέσα σε λίγα μόνο χρόνια είδαν το επίπεδο ζωής τους να υποβαθμίζεται δραματικά.

Είναι οι γειτονιές που δέχθηκαν τα μεγάλα κυκλοφοριακά φορτία .

Ξαφνικά συνοικιακοί δρόμοι  έγιναν δρόμοι με πολύ κίνηση και περιοχές ολόκληρες  και   δημόσιοι  χώροι έγιναν ανεξέλεγκτα πάρκινγκ.

Οι συνέπειες για τους κατοίκους ήταν δραματικές .

Είναι αντιμέτωποι πλέον με θορύβους  ,καυσαέρια αλλά και κίνδυνους τόσο οδικής όσο και δημόσιας ασφαλείας για τους ίδιους και τα παιδιά τους σε μια περιοχή που υποτίθεται ότι είναι κατά βάση ,ζώνη κατοικίας .
Επιγραμματικά θα αναφέρω για τον Παπάγο την οδό Πίνδου, την οδό Αναστάσεως, την οδό Τσιγάντε και την οδό Εθνικής Αμύνης που θα επιβαρυνθεί ακόμα περισσότερο όταν ξεκινήσει η λειτουργία του ΚΑΠΗ!!! Στο Χολαργό αντίστοιχα, η οδός Ναυαρίνου, η Λεωφόρος Περικλέους, η 17ης Νοέμβρη, καθώς και όλοι οι κάθετοι δρόμοι στη Μεσογείων έχουν καταστεί δρόμοι 24ωρης κυκλοφορίας και ανεξέλεγκτου πάρκινγκ !

Υπολογίζουμε ότι το 25 τοις εκατό των κατοίκων της πόλης μας πλέον ,ζει σε συνθήκες που προσομοιάζουν αυτές του κέντρου της Αθήνας είτε λόγω της κυκλοφορίας είτε λόγω της έλλειψης χώρων στάθμευσης.

Ακόμα και οι εμπορικές επιχειρήσεις που μετά από τους μήνες της καραντίνας επιτέλους επαναλειτούργησαν, αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες  αφού η έλλειψη πάρκινγκ αποτρέπει τους δημότες να προσεγγίσουν τα καταστήματα.

Δυστυχώς ,παρά τα συνεχή παράπονα των κατοίκων αλλά και τις δικές μας παρεμβάσεις η δημοτική αρχή Αποστολόπουλου δείχνει αδιάφορη και αποστασιοποιημένη .

Τι μπορεί να γίνει .Τι έκαναν οι γειτονικοί Δήμοι

Πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά :

μια συνολική κυκλοφοριακή μελέτη για το δήμο ,η οποία με αξιόπιστο και επιστημονικό τρόπο να περιγράψει τις λύσεις .

Είναι απολύτως απαράδεκτο   να έχει μείνει ο Δήμος μας   χωρίς κυκλοφοριακή μελέτη για χρόνια ενώ κάθε χρόνο τα προβλήματα αυξάνονται .

Η  μελέτη  είναι σίγουρο ότι θα δώσει λύσεις και προτάσεις για να αντιμετωπίσουμε σε μεγάλο βαθμό τα προβλήματα .
Ανάλογες παρεμβάσεις έκαναν γειτονικοί δήμοι κατά το παρελθόν και διέσωσαν τον οικιστικό τους χαρακτήρα όπως για παράδειγμα το Νέο Ψυχικό ,η Φιλοθέη αλλά και το Μαρούσι .
Αν είχαμε λοιπόν ,την μελέτη θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε σε μικρού κόστους παρεμβάσεις  όπως πεζοδρομήσεις ,μετατροπές δρόμων σε ήπιας κυκλοφορίας ,νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ,έξυπνα συστήματα στάθμευσης κλπ.

Παρεμβάσεις που εφαρμόζονται με επιτυχία σε πολλές άλλες πόλεις της Ελλάδας και  εμείς « απέχουμε».

Το δεύτερο μεγάλο ζήτημα είναι η αξιοποίηση του ΜΕΤΡΟ για την βελτίωση της κυκλοφορίας .

Ο Δήμος μας έχει στα όρια του, τρεις σταθμούς ΜΕΤΡΟ ,όμως έχει κάνει πολύ λίγα για να συνδέσει τις γειτονιές μας με αυτό .

Πόσο δύσκολο θα ήταν τελικά, για ένα δήμο όπου πληρώνουμε τόσο υψηλά δημοτικά τέλη ,μια μικρή αλλά πυκνή δημοτική λεωφορειακή γραμμή που  να συνδέει το ΜΕΤΡΟ με τις γειτονιές μας ;

Και οι δύο λύσεις ( κυκλοφοριακές σημειακές παρεμβάσεις και δημοτική συγκοινωνία ) μπορούν να ολοκληρωθούν σε βάθος διετίας και πρόκειται για λύσεις που εφάρμοσαν γειτονικοί δήμοι και που θα δώσουν άμεσες λύσεις στα προβλήματα.

Το ζήτημα είναι ένα :

Δεν πρέπει να συμβιβαστούμε με την υποβάθμιση σημαντικού τμήματος της πόλης από τα κυκλοφοριακά φορτία .

Γιατί αυτή η υποβάθμιση σταδιακά θα υπονομεύσει το προαστιακό χαρακτήρα για όλο το Δήμο !

Σε  αντίθεση με αυτά που αναφέρει η Δημοτική Αρχή ,τα κυκλοφοριακά προβλήματα μπορούν  και πρέπει να αντιμετωπισθούν καθώς  δεν είναι μια  «μοιραία και αναπόφευκτη εξέλιξη».

Έχουμε απλά να επιλέξουμε την κατεύθυνση .

Θέλουμε ένα δήμο προαστιακό ή ένα δήμο « κέντρο» και οδικό κόμβο;
Θέλουμε να πάρουμε έγκαιρα μέτρα όπως η Φιλοθέη ,το Νέο Ψυχικό ή να αφήσουμε τα πράγματα στην τύχη τους όπως στην Κυψέλη και τα Πατήσια πριν λίγες δεκαετίες ;

Αφού η διοίκηση Αποστολόπουλου αδυνατεί να πρωτοτυπήσει , τουλάχιστον ας αντιγράψει άλλους επιτυχημένους δήμους!

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΣ

ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ