Αθανάσιος Κούτρας: ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ Αγαθή ή κακή Έριδα;

0
155
Αθανάσιος Κούτρας ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ Αγαθή ή κακή Έριδα;
Αθανάσιος Κούτρας ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ Αγαθή ή κακή Έριδα;
Αθανάσιος Κούτρας ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ Αγαθή ή κακή Έριδα;
Αθανάσιος Κούτρας ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ Αγαθή ή κακή Έριδα;

Αθανάσιος Κούτρας: ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ Αγαθή ή κακή Έριδα;

Κάθε Έλληνας και Ελληνίδα υπήκοος είναι μέλος Δήμου ή Κοινότητας της Ελληνικής Επικράτειας και καλείται σε τακτά χρονικά διαστήματα να εκλέξει τους άρχοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Με τις εκλογές διαμορφώνεται η βούληση του Δήμου, η οποία αποτελείται, από τη βούληση του συνόλου των δημοτών και εκφράζεται δια μέσου των ψηφισμένων επιλογών της πλειοψηφίας οι οποίες ισχύουν, ως αποφάσεις του συνόλου των δημοτών. Εφέτος οι δημοτικές εκλογές θα διεξαχθούν με περισσότερο δημοκρατικό τρόπο δεδομένου, ότι θα ισχύσει αναλογικοτερος εκλογικος νομος . Οι εκλεγμένοι της τοπικής αυτοδιοίκησης, τυπικά, δεν συγκαταλέγονται στους πολιτικούς, αλλά στην πράξη, η όλη τους συμπεριφορά και δραστηριότητα διέπεται από τους κανόνες της πολιτικής. Άλλωστε πολλών επιφανών πολιτικών η Τοπική Αυτοδιοίκηση αποτέλεσε το εφαλτηριο της πολιτικής τους καριέρας. Την πολιτική ο Δημόκριτος την θεωρεί σαν την πιο μεγάλη τέχνη. Η πολιτική κατά τον Αριστοτέλη είναι η κυριοτάτη των επιστημών τα καλά και τα δίκαια σκοπουμένη. Κατά μία έννοια Δημοτική Πολιτική μπορούμε να πούμε, ότι είναι η τέχνη χειρισμού των Δημοτικών θεμάτων και θέσεων, κατά τον πλέον πρόσφορο τρόπο, με γνώμονα την ωφέλεια των δημοτών. Όσον αφορά τα άτομα, που στελεχώνουν την Πολιτική (Δήμο) κατά τον Πυθαγόρα δεν πρέπει να αξιολογούνται από τα λόγια, που λένε, αλλά από τα έργα, που κάνουν. Ο Πλάτων παρομοιάζει τον άξιο πολιτικό με τον επιδέξιο υφαντή. Για ένα υγιή προεκλογικό αγώνα οι υποψήφιοι Δήμαρχοι και οι Δημοτικοί και Κοινοτικοί Σύμβουλοι, τόσο σε εξωπαραταξιακό, όσο και σε ενδοπαραταξιακό επίπεδο, οφείλουν να απορρίψουν την «Κακή Έριδα» κατά τους αρχαίους προγόνους μας, η οποία περικλείει και χρησιμοποιεί τον άπρεπο εγωισμό, τη ματαιοδοξία, τη συκοφαντία, το φθόνο, το μίσος και κάθε, άλλο χαμερπές είδος και μέσο. Οφείλουν να υιοθετήσουν την «Αγαθή Έριδα», η οποία περικλείει την Ευγενη Άμιλλα, που κατευθύνει τους ανταμιλλωμένους στην υιοθέτηση του σεβασμού της προσωπικότητάς τους και στην κατανόηση αμοιβαία των προσόντων και ικανοτήτων τους. Εδώ και πάλι η προτροπή των αρχαίων προγόνων μας είναι σημαντική, «Μη φθονείτε τοις πρωτεύουσιν, αλλ’ αντιμιλλάσθε». Επί πλέον η «Αγαθή Έριδα», μεγιστοποιεί τις δυνάμεις για εργασία και δράση εκάστου υποψηφίου, παράλληλα προς την εργασία και δράση των άλλων με βάση τις ηθικές αξίες. Την άμιλλα αυτή οφείλουν να πραγματοποιούν οι υποψήφιοι άρχοντες, πάντοτε στο επίπεδο της καλύτερης και αποτελεσματικότερης εξυπηρέτησης των δημοτών, έτσι ώστε οι αμιλλώμενοι να πείσουν τους συνδημότες τους, με αληθοφανή και αξιόπιστο τρόπο, ότι έχουν τη διάθεση, αλλά και τη γνώση και μπορούν να γίνουν κατά το δυνατόν, άριστοι θεράποντες των αναγκών και των προβλημάτων, τόσο του Δήμου, όσο και των ιδίων των δημοτών. Κατόπιν των παραπάνω αναγραφομένων καλούνται, οι μεν υποψήφιοι Δημοτικοί Άρχοντες τόσο για το δικό τους, όσο και για το κοινό συμφέρον να υιοθετήσουν κατά τον προεκλογικό αγώνα την «Αγαθή Έριδα», οι δε Εκλέκτορες – Δημότες, αφού ερευνήσουν και αξιολογήσουν τους υποψηφίους να εκλέξουν αυτούς, που θα άρχουν για το κοινό συμφέρον και όχι προς το ίδιο όφελος. Δηλαδή σύμφωνα με τη ρήση του Αριστοτέλη «Να εκλεγούν οι κατ’ αρετήν ζώντες»!

Αθανάσιος Κούτρας

Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος , «Μαζί για την πόλη μας» Ηλίας Αποστολόπουλος